Jste zde

Autor: coyote05

Okruční cesta Angerkaralm – Gamsfeld
Výchozí bod: náměstí
Doba: 4 hodiny (zpět 7 hodin)
Obtížnost: těžká
Tato cesta vede z velké části po strmých alpských svazích Gamsfeldu. Výhodou oproti cestě 35 je to, že se celé dopoledne jde ve stínu. Od parkoviště se jde doprava po asfaltové silnici asi 150 metrů a kousek před statkem Fallenbachbauer se odbočí doleva na lesní cestu. Asi po 2 hodinách cesty do kopce se dostanete k Angerkaralmu ve výšce 1 415 m.n.m. Dále se jde u místní horské chaty doprava k pěknému ledovcovému karu až se po serpentinách dojde k širokému sedlu a poté již na vrchol Gamsfeld (2 028 m.n.m.). Zpět do Russbachu se dá sejít buď stejnou cestou nebo přes Traunwaldalm. Občerstvit se dá na chatě Angerkaralm.

Okružní cesta Schneckanwand
Doba: 2,5 hodiny
Obtížnost: lehká
Projde se okolo obecního úřadu a poté se jde doleva ulicí Rinnbachstrasse směrem na sever až k mostu Rinnbachbrücke. Dále pokračujete asi 150 metrů po cestě Fallenegg až k poslednímu statku Oberstöcklhof. Projde se okolo tohoto statku, až se dojde ke Schneckenwandu – nalezišti fosílií. Zpět do městečka se může jít po lesní cestě směrem na Neualm. U rybníku Randobach se odbočí doprava a do městečka to již není daleko. V okolí rybníku se dají také najít zajímavé fosílie. Od května do října je možné se občerstvit v hotelu Kerschbaumer.

Okružní cesta Russbach – stanice lanovky Hornbahn – Edtalmhütte – Zwieselalmhöhe – stanice lanovky Gosaukammbahn
Doba: 5 hodin
Obtížnost: středně těžká
Z náměstí se jde směrem k faře a dále podle značení k Franzalmu, horské stanici lanovky Hornbahn a k chatě Edtalmhütte. Odsud se jde po horské louce k cestě Herrenweg, až dojdete k chatě Zwieselalmhütte. Od této chaty vede úzká cesta strmě nahoru k Zwiesealmhöhe, odkud je nádherný výhled na Dachstein, Gosaukamm, Vysoké Taury, Tennengebirge, Osterhorngruppe a Totes Gebirge. Ze Zwiesealmhöhe se jde dále dolů přes Sonnenalm a okolo Gablonzerhütte až k horské stanici lanovky Gosaukammbahn. Odsud je možné se vrátit do Russbachu nebo vystoupat až k jezeru Gosausee (cesta 620).
Občerstvení na cestě poskytují chaty Edtalmhütte, Zwieselalmhütte, Sonnenalm, Breininghütte a Gablonzerhütte.

Okružní cesta Gosausee – Zwieselalm
Výchozí bod: Gasthof Gosausee
Doba: 1,5 hodiny
Obtížnost: středně těžká
Od jezera Gosausee vede k Zwieselamu strmá cesta plná serpentin. Asi v polovině cesty dorazíte k chatě Krautgartenhütte. Poté se projde po velkém suťovém poli a starým lesem až ke Zwieselalmu. Cestou se vám otevře nádherný výhled na jezero Gosausee a na Dachstein. Pokud se budete chovat tiše, možná se vám naskytne možnost spatřit kamzíky. Ke Zwieselalmu se můžete velmi pohodlně dostat i lanovkou Gosaukammbahn. Ze stanice lanovky je také neuvěřitelný výhled na Dachstein a jeho okolí.