Jste zde

Výstupy na vrcholky

Rakouský vrchol Bischofsmütze
Autor: Hermann Hartl

Údolí Lammertal v rakouské spolkové zemi Salcbursko je skutečným zážitkem pro všechny nadšené milovníky pěší turistiky. Uprostřed úchvatného přírodního prostředí tady objevíte téměř nekonečný výběr nejrůznějších turistických tras různých stupňů obtížnosti. Je zde úplný turistický ráj pro začátečníky, pokročilé i pro vyslovené profesionály. Pro rodiny s malými dětmi je zde i několik turistických tras, kde se dá putovat dokonce i s dětskými kočárky.

Dachstein, Gosaukamm, Bischofsmütze a pohoří Tennengebirge tvoří dokonalou kulisu pro opravdu nezapomenutelné turistické zážitky. Na více než 300 perfektně značených turistických trasách zažijete mnoho aspektů horské nádhery v Salcburských Alpách.

Městečko Annaberg-Lungötz je obklopeno majestátními vrcholky hor, jako jsou například Bischofsmütze, Angerstein, Mandlkogel či Donnerkogel a je ideálním výchozím bodem pro pěší turistiku a pro různé túry po horách. Mnoho horských chat se nachází přímo u turistických stezek a láká ke chvíli odpočinku a ochutnání nějakých těch lahůdek z regionu.

Několik tipů k pěším túrám v horách:

Výstup na Grosser Donnerkogel

Příjezd lanovkou Riedelkarbahn (jen při hezkém počasí), trasa vede od horní stanice lanovky v nadmořské výšce 1.416 metrů na horské sedlo Törlecksattel (Sendeturm) směrem na Austriaweg, poté odbočit na Grosser Donnerkogel. Odtud přes Grünerlen a Latschen přes skalní schůdky po značené cestě až na vrchol. Při vlhkém počasí je tu nebezpečí uklouznutí.

Celková doba chůze od horní stanice lanovky je asi 2,5 hodiny.

Výstup na Strichkogel

Když se vydáte z Annabergu směrem na Abtenau, odbočíte na Astauwinkel. Za velkým parkovištěm je pak křižovatka, od které se dostanete vlevo k parkovišti Pommer. Od parkoviště dojdete během asi 1,5 hodiny na Stuhlalm / Theodor Körner Hütte, kde se dá v horské chatě případně i přenocovat. Nad Stuhlalm vede nejprve stoupání vlevo nahoru přes Almböden, pak přes Latschen do Tiefenkaru. Z Tiefenkaru se jde dál přes Geröll pohodlně až k vrcholku Strichkogel (2.035 m.n.m.).

Celková doba chůze od parkoviště Pommer na Strichkogel je asi 3,5 hodiny.

Výstup na Angerstein

Od parkoviště Pommer dorazíte asi za 1,5 hodiny na Stuhlalm / Theodor Körner Hütte, poté se vydáte od Stuhlalmu přes Almböden lehkým stoupáním vpravo na Mooseben / Jagdhütte. Od horské chaty Jagdhütte se vydáte vlevo na borovicí klečí porostlý svah a následuje stoupání na Grossen Weitscharte (1.939 m.n.m.). Odtud se přes schodky ve skále dostanete až na vrchol Angerstein (2.101 m.n.m.). Je potřeba dívat se pod nohy, hrozí nebezpečí uklouznutí.

Celková doba chůze od parkoviště Pommer na Angerstein je asi 3,5 - 4 hodiny.

Výstup na Mandlkogel

Z parkoviště Pommer půjdete opět asi 1,5 hodiny na Stuhlalm, odtud pak přes Almböden lehkým stoupáním vpravo na Mooseben / Jagdhütte. Od horské chaty Jagdhütte odbočíte vlevo k borovicí klečí porostlému svahu a vydáte se nahoru, až ke křižovatce cest (1.660 m.n.m.). Stoupání uhýbá vodorovně vpravo a cesta vede na Gamsfeldklamm, odtud přes štěrkový úsek na Latscherofenkogel a Zahringkogel, až na vrchol Mandlkogel (2.269 m.n.m.). I tady hrozí nebezpečí uklouznutí.

Celkový čas chůze od parkoviště Pommer až k Mandlkogelu je asi 4 - 5 hodin.

Důležitá poznámka: Těmto výletům po horách je potřeba věnovat skutečnou pozornost a správně se vybavit oblečením, obuví a nějakým občerstvením.