Jste zde

Nordic walking a běh

Rakouský region Tennengau v létě
Autor: bob_martens

Po celém regionu Tennengau rakouské oblasti Dachstein West existuje mnoho značených tras pro nordic walking i pro běh.

Vychutnejte si i vy plnými doušky zdejší čerstvý a zdravý horský vzduch a vydejte se prozkoumat krásy přírody pěšky.

Jogging v této nádherné části Salcburska je doslova zážitkem. Rozmanité lesní a luční cesty vyzývají milovníky tohoto sportu, aby si dali alespoň pár koleček ve zdejší překrásné přírodě.

Pravidelné běhání udržuje člověka v kondici, a ještě se dá tímto způsobem dostat na místa, kam byste se třeba pěšky nikdy nedostali. V místní turistické kanceláři vám určitě dobře poradí, jak poznat ta nejkrásnější místa ve zdejší nádherné horské přírodě.

Zkuste si během své salcburské letní dovolené vyzkoušet i nordic walking. Jsou k tomu zapotřebí jen dvě hole a správná obuv. A to je vše, co potřebujete pro tento sport, který inspiruje mladé i starší lidi. Doslova za každého počasí a v každém ročním období se dá bez stresu putovat přírodou.

Nordic walking je nejen levný, ale také zdravý způsob, jak účinně trénovat své tělo. Můžete si objednat také úvodní kurz nordic walkingu a zapůjčit si speciální hůlky.

Při svých výletech můžete využívat i letního provozu lanovek, které jsou i v této době v Salcbursku v provozu, a naplno se věnovat sportovním aktivitám na vysokohorských pastvinách v Tennengau. Na občerstvení se pak můžete zastavit v jedné ze zdejších tradičních horských chat.

V Abtenau, která má obzvláště pestrou nabídku tras, najdete mnoho nordic walkingových parcourů všech úrovní obtížnosti: Nenáročné okruhy v údolí, stejně jako náročné horské túry.

Věděli jste, že Abtenau je domovem Marie a Hanse Quehenbergerových, mistrů světa v nordic walkingu z let 2008 a 2009? Oba závodníci se s vámi rádi podělí o své zkušenosti v kurzech i při výletech s průvodcem.

Kolem Abtenau najdete nespočet značených turistických a nordic walkingových tras. Analogicky se značením turistických tras následuje klasifikace nordic walkingových parcourů s barevným schematem modrá - snadná trasa, červená - středně náročná, černá - těžká. Některé okruhy začínají u dolní stanice lanovky Karkogelbahn v Abtenau.

Běžecká stezka "Laufpfad" v Abtenau má délku 5 až 12,5 km. Jako výchozí bod je vždy uvedeno parkoviště Ost. Pro začátečníky je ideální malý okruh s délkou 5 km, který vede směrem na Fischbach. Jako malá výzva krátce stoupá cesta Wiesenweg u Fischbach - Egg. Brzy následuje první odbočka - označená zeleně - která vás po 2 km zavede zpět na parkoviště.

Laufpfad o celkové délce 7 km vede opět do Fischbachu a směrem na Fischbach - Egg. Nyní ale nemusíte odbočovat, nýbrž se vydáte po cestě kolem Scheffenbichlkogelu směrem k občerstvovací stanici "Fliehof" a po cca 2 km - modré označení - se dostanete k výchozímu bodu.

Všichni ti, kteří se chtějí vydat o několik kilometrů dál, mohou ještě oběhnout jezero Egelsee. U stavení Eglseebauernhof odbočíte doleva - značeno červeně - směrem do místního centra (9 km).

Pro vytrvalé běžce pokračuje trasa dále ke Kainhofbauernu. Odtud pak vede z kopce dolů k hlavní silnici. Zpět do Abtenau, kolem dolní stanice lanovky Karkogel, se vrátíte zpět na výchozí parkoviště. Velký okruh má celkovou délku 12,5 km.

Místo

Dolní stanice lanovky Karkogelbahn, Abtenau 47° 33' 21.168" N, 13° 21' 0.8352" E