Jste zde

Domů » Russbach

Turistické trasy kolem Russbachu, 1. část

Tennengebirge - Russbacher

Russbach je známý nejen díky nalezišti pravěkých fosílií, ale také díky nádherné přírodě, krásným výhledům, zdravému a čistému vzduchu a výborně značeným turistickým stezkám. Jsou zde připravené stezky pro turisty všech výkonností – od nenáročných cest ideálních pro krátké procházky až po vysokoalpské stezky, kde se často musí slézat i skály.

Na horských loukách si můžete udělat pěkný piknik, ale o občerstvení se také postarají horské chaty, kde si můžete pochutnat na místních specialitách. Lanovka Russbacher Hornbahn vás zaveze do jedinečného regionu Dachstein – West, který je také vhodný pro turistiku. Odsud dále jezdí vláček k Edtalmu. Určitě si nesmíte nechat ujít jedinečný výhled na pohoří Tennengebirge, Gosaukamm, ledovec Dachstein nebo Hausberg a Gamsfeld.

Okružní cesta Jungbrunnenweg
Výchozí bod: náměstí
Doba: 2 hodiny
Obtížnost: lehká
Tato trasa začíná na náměstí, projde se okolo obecního úřadu (Gemeindeamt), dále se jde doleva ulicí Rinnbachstrasee směrem na sever až k mostu Rinnbachbrücke. Dále půjdete podél Rinnbachu po široké cestě, kde již začíná naučná stezka Jungbrunnenweg, kde je k vidění až 200 druhů květin, orchideí a léčivých bylinek. Na stezce je také spousta her pro děti a tipů ke zdravému cvičení. Občerstvení nabízí hospoda Zum Hias, která je otevřená od května do října.

Okružní cesta Bodenberg
Výchozí místo – náměstí
Doba: 5 hodin
Obtížnost: středně těžká
Tato trasa vás zavede na nádhernou horu s neuvěřitelným výhledem. Ze začátku se jde po Jungbrunnenwegu až k mostu, který se přejde a po krátkém výstupu se odbočí doprava na lesní cestu. Po několika metrech se opět odbočí doprava. Cesta dále vede velkými serpentinami až k Bodenbergalmu a po výstupu úpatí hory Bodenberg se dostanete až na její vrchol, který leží ve výšce 1 526 m.n.m. Z Bodenbergalmu vede cesta směrem k Turnaualmu. Na rozcestí je možné se dále vydat doprava k Rinnbergalmu nebo zpět do Russbachu.
Občerstvení nabízejí dvě horské chaty – Pfandlhütte, která je otevřená od června do září, a Animooshütte.

Okružní cesta Rinnbergalm – Turnaualm – Rinnbergalm
Výchozí bod: náměstí
Od parkoviště se jde po asfaltové silnici asi 150 metrů, poté se u statku (Fallenbachbauer) odbočí doleva na lesní cestu (Mitterweg). Po 40 minutách chůze se cesta rozděluje. Doleva se jde po Güterweg k Rinnbergalmu, odsud dále k Bodenbergu. Na rozcestí se odbočí doprava a asi po 20 minutách se cesta 32B napojuje na 23A – Taborrundweg. Vlevo vede cesta k Turnaualmu. Na této trase na vás čekají nádherné alpské louky se starými horskými chatami. Můžete se například zastavit v hospůdkách Pfandlhütte a Animooshütte.